A John Deere logója

2020. július 28.

A John Deere logóját formáló szarvas legalább annyira ismert, mint a cég zöld-sárga színű festése. Napjainkban a minőséget, a fejlődést és az elköteleződést jeleníti meg a vállalat dolgozói és ügyfelei számára. Ebben a bejegyzésben megnézzük a logó történetét.


Kiemelt ajánlatok

Az ugró szarvas története

Az 1870-es években John Deere és Melvin Gould együtt fejlesztette ki azt az ekét, mellyel betörtek a piacra. Sokat gondolkoztak azon, hogy mivel különböztessék meg termékeiket a konkurenciától, ráadásul a város egy másik gyártója gyanúsan nagyon hasonló megjelenést használt a saját termékeik gyártásakor. Ők is elkezdték használni Deere-ék Moline Plow elnevezését, hiszen az magyarra fordítva a Moline városban készült ekét jelentett.

Deere-ék fel is hívták vásárlóik figyelmét, hogy hiába egyezik meg majdnem teljesen a vetélytárs gyártó terméke az övékkel, az igazi minőséget csak a Deere vállalattól kapják meg. Bíróságra került az ügy, ahol első fokon John-ék nyertek, de a második fokon már vesztett a Deere vállalat. Onnantól fogva a Moline Plow elnevezést szabadon használhatta a versenytárs is.

Végül John Deere megkérdezte Melvin Gould fiát, aki szépen rajzolt, hogy tudna-e új védjegyet tervezni a vállalat számára? Az ifjú nem tétlenkedett, és megalkotta az ugró szarvast, melyet rézből kivágva, könnyen fel lehetett festeni az ekékre. A szarvas faja máig ismeretlen, valószínűleg Deere vagy az ifjú Gould képzelte így el ezt az állatot.

A logó már egy 1874-es újsághirdetésben is megjelent, 1876-ban pedig szabadalmaztatta a vállalat. Ennek leírásában szerepelt, hogy a Deere vállalat akkor már 3 éve feltüntette a termékein.

Az elkövetkező 25 évben a logó változatlan maradt, amikor is átrajzolták, és az Amerikában őshonos fehérfarkú szarvas került bele a grafikába. Még mindig egy tuskót ugrott át, és újfejt szabadalmaztatva lett. Továbbra is a logó része maradt a Moline városnév, és Illinois állam rövidítése. Ekkor került azonban alájuk a The Trade Mark of Quality Made Famous by Good Implements jelmondat.

 

1936-ban a vállalat úgy döntött, hogy a logót át kell alakítani, hogy könnyebben fel lehessen vinni az akkor már igen csak megszaporodott termékpaletta gépeire. Kapott egy tizenkét oldalú jelvény körvonalat, a szarvas kisebbé vált, miközben négy lába erőteljesebben jelenítette meg az ugrást. Ezzel is a cég dinamizmusát próbálták megjeleníteni a vásárlók felé.

A következő évben a John Deere vállalat először érte el a 100 millió dolláros bevételt, és a logó ismét megújult. Elhagyták a jelvény körvonalát és a szlogent, így egy leegyszerűsített képet kaptak. A következő 15 évben ezt a változatot használták.

A következő évtizedek során kisebb módosítások történtek a logón, az 1950-es években először bele került a Quality Farm Equipment felirat, majd később ezt kivették, a szarvas testét pedig hosszanti irányban megnyújtották.

Az 1960-as években a cég vált a világ legnagyobb mezőgazdasági gépgyártójává, melyet egy letisztultabb logóval ünnepeltek. A szarvas kinézetét stilizálták, ezáltal az egyszerűbbé, de könnyebben megrajzolhatóvá vált. Ezzel is a Deere folyamatos fejlődését illusztrálták, és ez a változat maradt használatban egészen a 2000-es évekig. Akkor kapta meg ma is érvényes kinézetét, a zöld-sárga színt és a nagyméretű John Deere feliratot.

← Vissza a blog-ra