Újabb funkciókat kapott a John Deere Operations Center

2021. január 20.

Új kinézet, navigációs lehetőségek és funkciók várják azokat a gazdálkodókat, akik a John Deere Operations Center szolgáltatásait használják a mobil eszközeiken. A vállalat azért fejlesztette tovább a népszerű alkalmazását, hogy a farmerek könnyebben végezhessék el a feladataikat a földeken, és jobban át tudják tekinteni a tennivalókat.

Az új Work Planner funkció jól átlátható listába szervezi a munkákat, melyeket a kitűzött céloknak megfelelően lehet szerkeszteni. A keretrendszer további előnye, hogy egyetlen helyen tárolja el a munkagépekből és mobil eszközökről kinyert adatokat, melyeket korábban pendrive-okra kellett letölteni. A felhőalapú megoldás miatt erre már nincs szükség, és egy modern gazdaságot irányítva így ma minden tudnivaló azonnal rendelkezésre áll.

Jennifer Badding, a John Deere digitális menedzsere is ezt a funkciót emelte ki. Elmondta, hogy a cégnél tudják, a gazdálkodók folyamatosan úton vannak, ezért a felhőbe történő mentés az egyik leghasznosabb dolog az Operations Centeren belül. A rendszer frissítése a mobil applikáció mellett a webes szolgáltatást is érintette, így mindegy, hogy útközben vagy otthon kell letölteni az adatokat, a résztvevő eszközök tökéletesen együtt működnek.

Az előnyök minél jobb kihasználásához négy John Deere termékre van szükség. Az Operations Centerre, egy 4. generációs CommandCenter kijelzőre, egy StarFire adóvevőre és egy JDLink egységre. A negyedik generációs kijelző segítségével a gazdálkodók közvetlenül a munkagépekben kaphatnak teljeskörű információt a folyamatokról, míg a StarFire biztosítja a tökéletes pozicionálást. Végül pedig a JDLink biztosítja a drótnélküli kommunikációt az Operations Center, a CommandCenter kijelző és a gépek között.

A továbbfejlesztett rendszer már elérhető, és újabb aspektusokat ad a farmok igazgatásához. A segítségével a farmerek megtervezhetik, dokumentálhatják és rögzíthetik a földeken elvégzendő munkálatokat, ezek segítségével pedig jobb pénzügyi döntéseket hozhatnak. Az applikáció már letölthető az Apple App Store vagy a Google Play felületéről.

Az Operations Center egyre fejlettebbé válik

A magyar gazdálkodók számára is elérhető Operations Center folyamatosan válik egyre fejlettebbé, ahogy a John Deere újabb és újabb dolgokat tesz elérhetővé benne. A legfrissebb funkciók közé tartozik a digitális szántóföldi napló, mely az összes elvégzett munkát egy helyen jeleníti meg. Emellett az adatok elmentése után képes azokat összevetni a korábbi évek jellemzőivel, így fontos következtetések vonthatók le. A részeletes naplókban megtalálható a kezelők, a munkagépek, a földek, az ügyfelek és az egyes terménytípusok adatai, ahogy például meg lehet nézni a vegyszerezés vagy más munkafolyamatok részleteit is.

A különféle szűrők segítenek testre szabni a felületet, így akár földenként, évenként, termény fajtánként vagy más opciók szerint is rendezhetők az adatok. Az export pedig csupán pár kattintással megoldható, a kimentéseket olyan szabványosított formában lehet elérni, mint a PDF, az XLSX vagy a Shapefile. A nagy teljesítményű kereső pillanatok alatt kibányássza a kért adatokat az adatbázisból, így még ez sem lassítja a munkavégzést.

A döntéshozatalt és az elemzést a digitális napló nagyban támogatja, hiszen az összehasonlítások révén könnyen kideríthető, ha egy terület nem megfelelően teljesít. Az adatok ráadásul a korábbi szezonokról is rendelkezésre állnak, így a hosszú távú tendenciák is észre vehetők.

Hasonlóan hasznos új funkció az Operations Centerben az ISOXML import, melynek segítségével olyan munkagépekből is beemelhetők az adatok, melyeket más gyártó készít. Az ISOXML formátumot ismerik az AgLeader, a Case IH, a New Holland, a TopCon, a Trimble, a Raven, a Claas, a CCI, a Müller-Elektronik, a Fendt VarioTerminal és a Kverneland gépei, így az ezekből kinyert információkat is egy helyen, az Operations Centerben lehet hasznosítani.

Ma már a földekről begyűjtött adatokat is védelem alatt kell tartani, hogy illetéktelenek ne férjenek hozzá. A John Deere szolgáltatáscsomagja ebben is segít, nem csak biztonságos tárhelyen kapnak helyet az információk, hanem a gazdálkodók pontosan megválaszthatják, hogy mit szeretnének megosztani. Ezek akár részletesen meg is adhatók, így eltérő szintű hozzáférést kaphatnak a tanácsadók, együttműködő partnerek vagy a különféle kormányhivatalok.

Az Operations Center használatához szükség van egy regisztrációra a MyJohnDeere.com webhelyen, ahol a főbb adatokat meg kell adni, majd ki kell választani egy jelszót. Ezután le kell tölteni magát az Operations Center applikációt, mely attól függően, hogy iOS-es vagy Androidos eszközön lesz használva, a megfelelő szoftverboltban érhető el ingyenesen. A letöltést és telepítést követően az app azonnal el is indítható, és a MyJohnDeere jelszó beütése után az adatokat már a felhő tárhelybe lehet menteni. A pontos működés megismeréséhez, a regisztrációhoz és az egyes funkciókkal kapcsolatos tájékoztatáshoz érdemes felkeresni a helyi John Deere eladót, akinek a munkatársai minden felmerülő kérdésben segíteni tudnak.

← Vissza a blog-ra